Forsikringer på spillestedet

Hvis uheldet skulle være ude på et spillested, gælder følgende vejledende principper for ansvarsfordelingen.

1. Spillestedet

Ejeren af spillestedet er ansvarlig for:

• Uheld i forbindelse med fejl og mangler på de faste installationer.

• Uheld i forbindelse med spillestedets personales opsætning af tilskuerrækker, podier,  teknik mv.,  før, under og efter en forestilling.

• OBS: Der skal på spillestedet være opsat skilte, der tydeligt viser, hvornår trækkene sidst er efterset og godkendt.

2. Producenten

Producenten er ansvarlig for:

• Uheld i forbindelse med eget personales opsætning af egen scenografi før, under og efter en forestilling.

• Uheld i forbindelse med teknik eller andet før, under og efter en forestilling.

3. Teaterforeningen

Teaterforeningen er ansvarlig for:

• Uheld i forbindelse med en forestilling, hvor foreningens bestyrelsesmedlemmer, medhjælpere eller det af foreningen ansatte personale har etableret tilskuerrækker, teknik m.v. eller ændret noget på spillestedet.

• OBS: Teaterforeningerne har mulighed for gennem Danmarks Teaterforeninger at tegne en Erhvervsansvars- og Arbejdsskadeforsikring hos Alka. Se her